Przepisy Śniadania

Wzmacniamy układ odpornościowy #1 Jaglanka z dynią i jabłkiem

Śniadania na ciepło są niesłychanie ważne w walce o zdrowie. Rozgrzany brzuszek z rana daje nam więcej energii i większą odporność na infekcje. Jaglanka z dynią to setna chyba jej wersja w naszym domu 😉 Strzał w dziesiątkę!

Kasza jaglana to kopalnia zdrowia! Do jej cudownych właściwości należy odkwaszenie organizmu oraz ogromna zawartość krzemionki, a ta odpowiada za wygląd i kondycję włosów, skóry i paznokci 🙂 Jagła Królowa Kasz zawiera też witaminę E, witaminy z grupy B, żelazo, miedź, lecytynę. Ma właściwości antywirusowe, wysusza nadmiar śluzu w organizmie dlatego to doskonałe domowe lekarstwo na katar i przeziębienie. Aha! Nie zawiera glutenu!

Dynia jest bogata w witaminy z grupy B, karoten, potas, wapń, fosfor

Dla kogo? Po 6 miesiącu. Mój synek uwielbiał kaszę jaglaną z dynią. Ale na początku przygody z BLW kaszę i dynię gotowałam oddzielnie. Dynia w wygodnych do schwycenia kawałkach, kasza okraszona masłem lub olejem koko obok. Synek pochłaniał ogromne ilości dyni! Całą jesień jedliśmy dynię, którą mieliśmy z babcineg ogródka 🙂

Przygotuj:

  • 1 szkl kaszy jaglanej (jeśli jest to śniadanie dla 3 osób to wystarczy 1/2 szklanki)
  • kawałek dyni
  • 1 jabłko
  • 1 łyżka masła/oleju koko

Dodatki:

  • wiórki
  • zmielone prażone orzechy laskowe – po roku. Zobacz tu jak prażyć.

11079239_1105050279520636_863582704_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)
Jak?

  1. Kaszę lekko upraż* na patelni (do uzyskania lekko złotawego koloru), a potem przesyp na sito i przelej wodą z kranu.
  2. Kaszę przesyp do wysokiego garnka i zalej 2 szkl wody (na 1 część kaszy, 2 części wody więc jeśli gotujesz np 1/2 szkl kaszy to zalej ją szklanką wody)
  3. Teraz obierz kawałek dyni i zetrzyj go na dużych oczkach tarki.
  4. Obierz jabłko i pokrój w małe kawałeczki.
  5. Poczekaj ok 5 min i do gotującej się już kaszy wrzuć dynię i jabłko i wymieszaj.
  6. Gotuj ok 15 min POD PRZYKRYCIEM na małym ogniu- mieszaj i zaglądaj do garnka. Kiedy kasza wchłonie całą wodę wyłącz gaz dodaj łyżkę masła (wymieszaj) i zostaw ją na ok 5 min aby spokojnie doszła.
  7. Podawaj z wiórkami lub prażonymi orzechami. Ja mielę orzechy bo synek nie ma jeszcze zębów trzonowych.

*Można ten krok zupełnie pominąć ale wtedy kasza może być gorzkawa. U nas najbardziej sprawdza się zalanie jej na noc wodą – ale to już wieczorem trzeba zaplanować śniadanie co dla mnie ostatnio jest trudne 😉

11117623_1105050242853973_1127813281_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)

11116153_1105050266187304_189641349_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)

11121892_1105050262853971_356286873_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)

11160429_1105050276187303_1205045713_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)

11156832_1105050319520632_58286897_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)

11125431_1105050292853968_1697426741_n (Kopiowanie) (Kopiowanie)

Dodaj komentarz

8 komentarzy do "Wzmacniamy układ odpornościowy #1 Jaglanka z dynią i jabłkiem"

avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
małgosia
Gość
małgosia

Czy do jaglanki można dodać ten dżem dyniowy zamiast dyni i jabłka?

bozka
Gość

ta jaglanka jest OBŁĘDNA!!!! Dziś zrobiliśmy pierwszy raz i napewno nie ostatni, mały aż wylizywał miseczke!!! PYCHA!!!!

Ania
Gość

Jeśli namoczę kaszę na noc to też muszę ją później uprażyć?

Agnieszka
Gość
Agnieszka

Piszesz, że na początku BLW dynia gotowana do rączki, ale jak ugotować, żeby nie była zbyt rozwalająca się w rączkach niemowlęcych, a z drugiej strony nie została surowa?

wpDiscuz